DATABIJSCHOLING JLR MEDEWERKERS RESULTEERT IN HOGERE PRODUCTIE

Databijscholing medewerkers resulteert in hogere productie.

JLR biedt het grootste leerprogramma voor databijscholing in het Verenigd Koninkrijk aan via het Multiverse Data Fellowship Apprenticeship-programma, waarvoor meer dan 600 medewerkers zijn ingeschreven. Het programma is bedoeld om de digitale transformatie van de onderneming te ondersteunen. De voordelen daarvan zijn reeds zichtbaar.

Binnen zes maanden nadat hij voor het programma was ingeschreven, kon Kamil Poreda, Facility Monitoring Controller en Data Fellowship Apprentice, minder efficiënte aspecten in de productie helpen identificeren door een gespecialiseerd dashboard voor onderhoudsmanagers te creëren. Deze inzichten in de efficiency van productielijnen hielpen het team van de JLR fabriek in Solihull om de productie van de Range Rover en Range Rover Sport met meer dan 600 auto’s per week te verhogen. Dit genereerde meer dan £ 50 miljoen* extra wekelijkse omzet en zorgde voor een snellere levering van auto’s aan wachtende klanten.

Kamil Poreda, Facilities Monitoring Controller: “Getting the opportunity to enhance my data knowledge and apply it to my day-to-day role on the shopfloor was really empowering. I’ve been able to make a small, yet impactful change that’s boosting production levels. The Data Fellowship Programme has really enriched me as an employee and the business as a whole.”

Meer dan 600 JLR medewerkers volgen het specialistische databijscholingsprogramma, dat de JLR Learning Academy en het Enterprise Data Office in augustus vorig jaar opstartten in samenwerking met de tech-startup Multiverse. Later dit jaar beginnen nog eens 400 medewerkers met de cursus.

De cursus van 15 maanden omvat onderwerpen als datamodellering, analyse, Python en Machine Learning. Het ondersteunt duizenden medewerkers van JLR bij het ontwikkelen van hun individuele vaardigheden, helpt hen bij het samenwerken en ondersteunt het werken met data in de cloud.

Terwijl de auto-industrie transformeert naar het elektrische tijdperk, waarbij steeds grotere hoeveelheden data worden gebruikt, creëert JLR een data-first mentaliteit. Deze digitale transformatie is essentieel om groei te ondersteunen, de klantervaring te verbeteren en de productiviteit te verhogen. Tegelijkertijd komt de expertise van de medewerkers op een hoger niveau te staan.

Anthony Battle, Group Chief Digital and Information Officer, JLR: "The Multiverse data upskilling programme is transforming our company's ability to harness the power of data, enabling us to make better decisions, innovate faster, and deliver more amazing modern luxury vehicles for our clients. Our people are being equipped with the skills and knowledge to unlock valuable insights and drive real-world impact across our entire organisation. Multiverse has been an essential partner on this journey, and we look forward to continuing to work together to realise the full potential of our data-driven future."

Euan Blair, founder & CEO, Multiverse: "JLR's apprenticeship programme is the largest data upskilling initiative in the country, creating hundreds of new data specialists through the power of Applied Learning. It's clear from the results how those enrolled on these programmes are not only creating real value for JLR, but in the process are allowing the participants to hugely enhance their own careers and giving them direct access to skills that are at the epicentre of the future of work."

Het tekort aan datavaardigheden kost Britse bedrijven naar schatting £ 2 miljard per jaar. 1 op de 10 banen vereist data-expertise** en er staan 100.000 vacatures open*** op het gebied van data. Multiverse probeert deze kenniskloof te dichten door middel van cursusplaatsen die een uitstekend alternatief bieden voor universitaire- en bedrijfsopleidingen. Multiverse leidt nu meer dan 8.000 mensen op in techniek, leiderschap en het digitale domein.
 

* Gebaseerd op de gemiddelde verkoopprijs van de Range Rover en Range Rover Sport.
** De Royal Society, Dynamics of Data Science Skills.
*** De European Data Market Monitoring Tool.