COOKIE POLICY

Jaguar maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

BENZINE- EN DIESELMOTOREN

Een weloverwogen beslissing.

KEUZE UIT VERSCHILLENDE MOTOREN

Wij bieden een programma benzine- en dieselmotoren, maar wellicht weet u niet welke de juiste is voor u. Uit ons aanbod motoren past er altijd wel een bij uw lifestyle en bij het type ritten en reizen dat u maakt.

WELK TYPE BESTUURDER BENT U?

IN DE STAD

Als u uw auto gebruikt voor korte ritjes in de stad, bijvoorbeeld om de kinderen naar school te brengen of boodschappen te doen, is een benzinemotor een goede keuze. U komt niet vaak op de snelweg en u rijdt voornamelijk kleine afstanden in stedelijke omgevingen.

TUSSEN STEDEN

Voor bestuurders die veel kilometers rijden en vooral lange ritten maken op snelwegen en niet in de stad, is een dieselmotor de beste optie.

DORPEN EN PLATTELAND

Voor mensen die buiten de stad wonen, maar regelmatig op de snelweg rijden, is een dieselmotor wellicht een goede keuze. Jaguar’s EU6-diesels zijn vrijgesteld van de voorgestelde tarieven in lage-emissiezones.

RIJPLEZIER

Als u houdt van spanning en voornamelijk voor uw plezier rijdt op binnenwegen en bijna nooit in de stad, dan past zowel een diesel- als een benzinemotor bij u.

/

BELANGRIJKSTE FEITEN

EURO 6-MOTOREN

Onze EU6-dieselmotoren behoren tot de schoonste ter wereld. Hun emissieniveaus zijn vergelijkbaar met die van benzinemotoren, maar met CO2-emissies die 20-25% lager zijn.

STIKSTOFOXIDEN

Al onze auto's die vanaf september 2015 zijn geproduceerd, zijn uitgerust met een geavanceerd uitlaatgasnabehandelingssysteem met selectieve katalytische reductie (SCR), beter bekend als AdBlue. Dit helpt NOX-emissies te beperken.

DIESELPARTIKELFILTERS

Tussen 2004 en 2016 zijn onze NOX-emissies met meer dan 84% afgenomen.

Zeer efficiënte dieselpartikelfilters in onze auto's houden 99,9% van alle deeltjes tegen.

ULEZ

Onze EU6-motoren zijn vrijgesteld van de voorgestelde dagelijkse tarieven in de Ultra Low Emission Zone (ULEZ) (ultralage-emissiezone) in Londen, zoals voorgesteld door Transport for London.

TECHNISCH WOORDENBOEK

KIES EEN MODEL

TECHNISCH WOORDENBOEK - TECHNISCH WOORDENBOEK

ALLES OPENENALLES SLUITEN
  • NOX
    Stikstofoxide is een gas dat de luchtkwaliteit beïnvloedt.
  • CO2
    Koolstofdioxide is een gas dat bijdraagt aan het opwarmen van de aarde.
  • FIJNSTOF
    Fijnstof: vaste en vloeibare deeltjes die in uitlaatgassen zweven en de luchtkwaliteit beïnvloeden.
  • EU5
    Euro 5-norm vanaf september 2009 – introductie van het partikelfilter.
  • EU6
    Euro 6-norm vanaf september 2014 – introductie van het SCR-systeem (selectieve katalytische reductie).
  • DIESELEMISSIEVLOEISTOF (DEF)
    Dieselemissievloeistof, ook wel bekend als AdBlue, AUS 32 en ARLA 32, is een niet-giftige, kleur- en geurloze en niet-ontvlambare vloeistof. De dieselemissievloeistof wordt vanuit een speciaal reservoir in uw auto in het uitlaatsysteem geïnjecteerd om schadelijke gassen te neutraliseren. Meer informatie over Dieselemissievloeistof
  • DIESELPARTIKELFILTER
    Het dieselpartikelfilter verwijdert 99,9% van alle deeltjes, zodat deze niet de uitlaat verlaten.
  • SCR
    Selectieve katalytische reductie is een actief uitlaatgasnabehandelingssysteem dat de NOX-emissies verlaagt.
  • NEDC
    New European Driving Cycle – een laboratoriumtest die wordt gebruikt om voertuigemissies te meten, mede voor het bepalen van belastingbeleid.
  • RDE
    Real World Driving Emissions - Vernieuwde wetgeving voor EU6-emissies die de werkelijke rijomstandigheden moet simuleren.
  • WLTP
    WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) is het nieuwe proces dat is ingegaan in 2017. Hiermee worden brandstof- en energieverbruik, actieradius en emissies gemeten. WLTP vervangt NEDC (New European Driving Cycle), de rijcyclus die voorheen werd gebruikt om het brandstofverbruik en de emissies van personenauto's in Europa te meten. Deze is ontwikkeld om resultaten te verkrijgen die het brandstofverbruik onder werkelijke rijomstandigheden beter benaderen. Er worden auto's getest die zijn uitgerust met opties en er gelden een zwaardere testprocedure en rijprofiel. De resultaten van de twee testmethoden verschillen omdat de auto's op een andere manier worden getest, niet omdat de prestaties zijn afgenomen.
  • ULEZ
    Ultra Low Emission Zone (ULEZ) (ultralage-emissiezone) – gebied in Londen waar extra moet worden betaald voor auto's van vóór EU6.

MEER INFORMATIE

JAGUAR PROGRAMMA

Al onze modellen worden gekenmerkt door superieure technische innovatie, toonaangevend design en sportieve eigenschappen.

BETROUWBAARHEID

Jaguar besteedt uitzonderlijke aandacht aan het produceren van de veiligste, betrouwbaarste en meest bedrijfszekere luxe performance auto's.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2017

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070


De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen in overeenstemming met de EU-wetgeving.
Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Verbruik onder 'real-world'-omstandigheden kan verschillen.