COOKIE POLICY

Jaguar maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

JAGUAR NIEUWS

JAGUAR XE VESTIGT NIEUW RONDERECORD OP VERGETEN GRAND PRIX-CIRCUIT


JAGUAR XE VESTIGT NIEUW RONDERECORD OP VERGETEN GRAND PRIX-CIRCUIT

• Jaguar XE zet nieuw record voor productiesedans op het oorspronkelijke Circuit de Charade in Clermont-Ferrand, Frankrijk, waar in 1965, 1969, 1970 en 1972 de Grand Prix Formule 1 van Frankrijk plaatsvond
• Vincent Radermecker stuurde de XE 300 SPORT in 4 minuten en 9 seconden over het 8 kilometer lange circuit met 48 bochten – een gemiddelde van 116 km/uur
• Jaguar XE 300 SPORT voorzien van 220 kW (300 pk) sterke 2.0-liter Ingenium benzinemotor
• Bekijk de recordronde van de Jaguar XE 300 SPORT: https://youtu.be/tm8QiZM9310

De Jaguar XE heeft een uniek ronderecord gevestigd op een eveneens uniek voormalig Grand Prix-circuit: het Circuit de Charade nabij Clermont-Ferrand, Frankrijk.

Het Circuit de Charade is voor het laatst gebruikt in 1988 en volgens coureurs te vergelijken met de Nordschleife van de Nürburgring. Jaguar ging ernaartoe om de sluiting van dertig jaar geleden te herdenken met een nieuw historisch feit: een ronderecord. Vincent Radermecker, de coureur die in de SV Project 8 onlangs ook een record vestigde op de Nürburgring, zette nu op het Circuit de Charade met de Jaguar XE 300 SPORT een nieuw ronderecord voor productiesedans. Ondanks dat het traject – grotendeels openbare weg – nu voorzien is van een rotonde en twee wegversmallingen, slaagde Radermecker erin om met de Jaguar XE 300 SPORT een ronde af te leggen in de recordtijd van 4 minuten en 9 seconden – een gemiddelde snelheid van 116 km/uur.

Eigenaren van een E type kunnen ook hun eigen auto laten voorzien van elektrische aandrijving. Zonder verlies van het authentieke karakter van het origineel, want het is altijd mogelijk om de auto weer te voorzien van zijn oorspronkelijke aandrijflijn met verbrandingsmotor.

Radermecker vertelt: "I set the production saloon record at the Nürburgring in the XE SV Project 8 and this lap was every bit as demanding. The agility, dynamic handling and all-wheel drive traction of the XE 300 SPORT came into its own on this challenging track. The longest straight is barely 600 metres, so I can see why drivers used to call this the French Nürburgring. It's a privilege to drive this track and it's really special to drive here with Jaguar."

De Jaguar XE 300 SPORT wordt aangedreven door een 2.0-liter Ingenium benzinemotor met 220 kW (300 pk) vermogen en 400 Nm koppel. Daarmee accelereert de Jaguar vanuit stilstand naar 100 km/uur in 5,7 seconden. Radermecker maakte optimaal gebruik van de exceptionele wegligging van de Jaguar om het bochtige, heuvelachtige circuit – op de hellingen van een slapende vulkaan – in recordtijd af te leggen.

De opvallende en dynamische Jaguar 300 SPORT is voorzien van unieke details in de kleur Dark Satin Grey, zoals de spiegelkappen, achterspoiler en grille-omlijsting. Een 300 SPORT-badge op de grille en het kofferdeksel completeren het geheel. Kenmerkende lichtmetalen wielen in 19 of 20 inch in de kleur Satin Technical Grey zijn voorbehouden aan deze speciale uitvoering, net als de remklauwen met 300 SPORT-opschrift. Klanten kunnen kiezen uit vier carrosseriekleuren: Yulong White, Indus Silver, Santorini Black en Caldera Red.
Bekijk de volledige recordronde van Vincent Radermeckers in de Jaguar XE 300 Sport hier: https://youtu.be/tm8QiZM9310.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2017

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070


De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen in overeenstemming met de EU-wetgeving.
Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Verbruik onder 'real-world'-omstandigheden kan verschillen.