JAGUAR NIEUWS
JAGUAR TCS RACING RONDT EERSTE SHAKEDOWN-TEST AF VOOR JAGUAR I-TYPE GEN3-RACEAUTO

Jaguar TCS Racing heeft zijn eerste dynamische testsessie voor zijn Gen3-ontwikkelingsauto afgerond. Die werd uitgevoerd door Sacha Fenestraz, testcoureur bij Jaguar TCS Racing. Het Jaguar TCS Racing-team gebruikte de sessie om waardevolle gegevens en informatie over zijn Gen3-ontwikkelingsauto te verzamelen en om de uitdager voor volgend seizoen te verfijnen.
De lichtere, krachtigere en zuinigere Gen3-auto wordt de nieuwe prestatiemaatstaf voor een volledig elektrische raceauto. Het vermogen van de Gen3 Formule E-racer stijgt naar 350 kW en de topsnelheid zal meer dan 200 km/h bedragen.
Bovendien zal ‘s werelds efficiëntste raceauto minstens 40% van de energie die tijdens een race wordt gebruikt, kunnen produceren door regeneratief te remmen. Als eerste raceauto met motoren voor en achter beschikt hij over een regeneratievermogen van 250 kW voor en 350 kW achter, waardoor hij het regeneratieve vermogen van het huidige Formule E-model ruimschoots verdubbelt. Als gevolg daarvan zal de Gen3-raceauto de eerste formule-auto zonder hydraulische remmen zijn.
James Barclay, teambaas Jaguar TCS Racing: “Afgelopen donderdag was een belangrijke mijlpaal voor Jaguar TCS Racing, toen wij voor het eerst met onze volledig nieuwe Gen3-ontwikkelingsversie van de Jaguar I-TYPE reden. De nieuwe Gen3-auto wordt de efficiëntste raceauto ter wereld en betekent een aanzienlijke technologische stap voorwaarts voor het puur elektrische wereldkampioenschap. Deze eerste shakedown is een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van de volledig nieuwe Jaguar I-TYPE en betekent een belangrijke verwezenlijking voor ons lopende R&D-proces dat in 2020 van start ging. Het begint nu echt spannend te worden voor het hele team, terwijl wij uitkijken naar de volgende generatie van de Formule E.”
Phil Charles, Technical Manager Jaguar TCS Racing:“Met 100 kW extra vermogen, geen hydraulische achterremmen, 600 kW ultrasnelle oplaadmogelijkheden en een auto die lichter is dan Gen2, is er voor het team veel werk aan de winkel. Donderdag 9 juni bleek een bijzonder waardevolle dag voor het team. Wij gaan nu terug naar de fabriek om de lessen te analyseren en de auto verder te ontwikkelen. Wij zijn allemaal benieuwd naar de vooruitgang van de ontwikkelingsauto, terwijl wij uitkijken naar de volgende generatie van de Formule E.”
De Jaguar TCS Racing Gen3-uitdager wordt ontwikkeld terwijl het team verder strijdt voor de titel in het ABB FIA Formule E-wereldkampioenschap 2022.
De lichtere, krachtigere en zuinigere Gen3-auto wordt de nieuwe prestatiemaatstaf voor een volledig elektrische raceauto. Het vermogen van de Gen3 Formule E-racer stijgt naar 350 kW en de topsnelheid zal meer dan 200 km/h bedragen.
Bovendien zal ‘s werelds efficiëntste raceauto minstens 40% van de energie die tijdens een race wordt gebruikt, kunnen produceren door regeneratief te remmen. Als eerste raceauto met motoren voor en achter beschikt hij over een regeneratievermogen van 250 kW voor en 350 kW achter, waardoor hij het regeneratieve vermogen van het huidige Formule E-model ruimschoots verdubbelt. Als gevolg daarvan zal de Gen3-raceauto de eerste formule-auto zonder hydraulische remmen zijn.
James Barclay, teambaas Jaguar TCS Racing: “Afgelopen donderdag was een belangrijke mijlpaal voor Jaguar TCS Racing, toen wij voor het eerst met onze volledig nieuwe Gen3-ontwikkelingsversie van de Jaguar I-TYPE reden. De nieuwe Gen3-auto wordt de efficiëntste raceauto ter wereld en betekent een aanzienlijke technologische stap voorwaarts voor het puur elektrische wereldkampioenschap. Deze eerste shakedown is een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van de volledig nieuwe Jaguar I-TYPE en betekent een belangrijke verwezenlijking voor ons lopende R&D-proces dat in 2020 van start ging. Het begint nu echt spannend te worden voor het hele team, terwijl wij uitkijken naar de volgende generatie van de Formule E.”
Phil Charles, Technical Manager Jaguar TCS Racing:“Met 100 kW extra vermogen, geen hydraulische achterremmen, 600 kW ultrasnelle oplaadmogelijkheden en een auto die lichter is dan Gen2, is er voor het team veel werk aan de winkel. Donderdag 9 juni bleek een bijzonder waardevolle dag voor het team. Wij gaan nu terug naar de fabriek om de lessen te analyseren en de auto verder te ontwikkelen. Wij zijn allemaal benieuwd naar de vooruitgang van de ontwikkelingsauto, terwijl wij uitkijken naar de volgende generatie van de Formule E.”
De Jaguar TCS Racing Gen3-uitdager wordt ontwikkeld terwijl het team verder strijdt voor de titel in het ABB FIA Formule E-wereldkampioenschap 2022.
-
ONTVANG HET LAATSTE NIEUWS
Meld u aan en ontvang als eerste het laatste Jaguar nieuws
-
PROEFRIT AANVRAGEN
Vraag een proefrit aan bij een Jaguar dealer
-
CONFIGUREREN
Stel uw perfecte Jaguar samen met de configurator
-
BROCHURE/PRIJSLIJST DOWNLOADEN
Bekijk en download de nieuwste Jaguar brochures en prijslijsten
We gebruiken YouTube-video's op onze website. 0m deze video's te bekijken, moet u de cookies accepteren die YouTube op uw toestel plaatst. Deze worden door Jaguar geklasseerd als niet-essentiële functionele cookies.