Jaguar I-PACE Driving down a country road

BLIKSEMSNELLE PRESTATIES

Opwindende Jaguar prestaties en dynamiek zonder uitlaatemissies – alles wat u verwacht van een volledig elektrische performance SUV.

Al meer dan tachtig jaar maakt Jaguar auto's die de zintuigen prikkelen. Elektrische aandrijving verandert daar niets aan en biedt bovendien nog meer mogelijkheden voor de indrukwekkende prestaties waar wij vermaard om zijn.

Jaguar I-PACE driving through a road, kicking up dust, the inner workings of the engine are visible

JAGUAR DYNAMIEK

De I-PACE met 400 pk levert een direct beschikbaar koppel van 696 Nm. Op de uitvoering met 320 pk is dit 500 Nm. Dankzij de tractie van de standaard All Wheel Drive accelereert de I-PACE met 400 pk van 0-100 km/h in 4,8 seconden. De I-Pace met 320 pk accelereert van 0-100 km/h in 6,4 seconden.

  • ACCU

    De 90 kWh accu van de I-PACE is ontwikkeld voor een lange levensduur en ondersteunt langere perioden van onafgebroken maximum vermogen. Door de plaats van de accu tussen de voor- en achteras heeft de I-PACE een laag zwaartepunt, wat automatisch ten goede komt aan de rijdynamiek, met absoluut rijplezier als resultaat.

  • I-PACE Motor

    MOTOREN

    De I‑PACE wordt aangedreven door twee elektromotoren met synchrone permanente magneet die in de voor- en achteras zijn geïntegreerd. Deze motoren ontwikkelen 400 pk en 696 Nm direct beschikbaar koppel of 320 pk en 500 Nm direct beschikbaar koppel. Dankzij de tractie van de standaard All Wheel Drive accelereert de I-PACE met 400 pk van 0-100 km/h in 4,8 seconden. De I-Pace met 320 pk accelereert van 0-100 km/h in 6,4 seconden.

  • I-PACE Transmission

    TRANSMISSIE

    De I‑PACE heeft geen conventionele transmissie nodig. In plaats daarvan staat eenvoud centraal. JaguarDrive zorgt direct voor een betrouwbare acceleratie van 0 tot 12.000 tpm, zonder vertraging of schakelonderbrekingen.

  • Jaguar I-PACE Driving down a road

    TORQUE VECTORING BY BRAKING

    Torque Vectoring zorgt voor gecontroleerd, individueel afremmen van het binnenste voor- en achterwiel in een bocht om zo een bijdrage te leveren aan de rotatiekrachten die op de auto werken. Dit zorgt voor maximale wendbaarheid van sportauto-niveau en nog meer zelfverzekerdheid voor de bestuurder. In de meeste gevallen zal meer remkracht gaan naar het binnenste achterwiel, aangezien dit de grootste bijdrage levert aan het instuurgedrag, terwijl tegelijkertijd het binnenste voorwiel wordt afgeremd voor grotere effectiviteit en verfijning.

  • Jaguar I-PACE Side while driving

    ACTIVE AIR SUSPENSION

    Door de hoogte tussen de auto en het wegdek te reduceren nemen de aërodynamische prestaties en de actieradius toe. De Active Air Suspension van de I‑PACE (optie) verlaagt de wielophanging automatisch met 10 mm als er gedurende langere tijd sneller wordt gereden dan 105 km/h.

  • Jaguar I-PACE Rear

    ADAPTIVE DYNAMICS

    Adaptive Dynamics biedt de optimale balans tussen nauwkeurige dynamiek en soepel, luxueus rijcomfort door de bewegingen van de auto tot wel 500 keer per seconde te evalueren. Het systeem analyseert continu acceleratie, besturing en gebruik van gas- en rempedaal, en de elektronisch gestuurde schokdempers passen de afstemming van de wielophanging aan om te allen tijde de optimale balans tussen comfort, raffinement en wendbaarheid te bieden.

  • Jaguar I-PACE Configurable Dynamics Screen

    CONFIGURABLE DYNAMICS

    Als de auto is uitgerust met Adaptive Dynamics, kunt u met het Configurable Dynamics-systeem de gaspedaalrespons, stuurkracht en schokdemperstrafheid naar wens afstemmen. De Dynamic‑modus versterkt het sportieve karakter van de I‑PACE.

ALL WHEEL DRIVE (AWD)

De I‑PACE biedt uitstekende rijeigenschappen op elke ondergrond en onder alle weersomstandigheden. Het vermogen en koppel zijn onmiddellijk beschikbaar en de elektromotoren reageren onafhankelijk op de commando's van de bestuurder, de wegomstandigheden en de beschikbare grip.

  • Jaguar I-PACE taking a corner

    ADAPTIVE SURFACE RESPONSE

    Geheel in lijn met onze ongeëvenaarde expertise op het gebied van All Wheel Drive-systemen, evalueert Adaptive Surface Response (AdSR) continu de omgeving van de auto en selecteert hiervoor de optimale motor- en reminstellingen. Eenmaal ingeschakeld, werkt Adaptive Surface Response bij elke snelheid om u te ondersteunen bij rijden onder slechte weersomstandigheden en op lastige ondergrond.

  • A wheel driving on multiple surfaces

    ALL SURFACE PROGRESS CONTROL

    All Surface Progress Control is een state-of-the-art systeem dat u in staat stelt om een constante snelheid aan te houden onder uitdagende omstandigheden, bijvoorbeeld op gladde ondergrond. Het is actief tussen 3,6 en 30 km/h, waardoor u zich volledig kunt concentreren op het rijden en de weg voor u.

  • Jaguar I-PACE driving down a road

    LOW TRACTION LAUNCH

    Low Traction Launch biedt een optimale regeling van het aandrijfkoppel wanneer u wegrijdt vanuit stilstand en verbetert zo de capaciteiten op gladde ondergrond, zoals nat gras, sneeuw en ijs. Het systeem blijft actief totdat de auto een snelheid van 30 km/h bereikt, waarna de I‑PACE naadloos terugkeert naar de geselecteerde rijmodus.

  • ENHANCED BRAKE REGENERATION

    Om de actieradius te maximaliseren heeft de I‑PACE een Enhanced Brake Regeneration-systeem dat bijna alle remenergie terugwint. Zodra u uw voet van het gaspedaal haalt, zal het systeem de auto afremmen en, terwijl de I‑PACE soepel vertraagt, de teruggewonnen energie gebruiken om de actieradius te optimaliseren.

  • Jaguar I-PACE Braking Screen

    HEAVY TRAFFIC BRAKING

    Rijden in druk verkeer is gemakkelijk – met behulp van het touchscreen van de I‑PACE kunt u het niveau van regeneratief remmen verhogen. De daarmee samenhangende vertraging betekent dat er bijvoorbeeld in langzaam rijdend verkeer veel meer controle is over de snelheid van de auto dan door alleen het gaspedaal te gebruiken.

  • The front of a Jaguar I-PACE showing airways

    ACTIEVE LAMELLEN

    Om de optimale balans te realiseren tussen koeling en aërodynamica, gaan de actieve lamellen open als de accu moet worden gekoeld, maar gaan ze dicht als geen koeling nodig is, om zo een soepele luchtstroming rond het front van de auto te realiseren.

WARMTEPOMP

De zeer efficiënte warmtepomp van de I‑PACE onttrekt warmte aan de buitenlucht en aan de elektronische componenten van de auto. Deze warmte wordt overgedragen aan het interieur via het verwarmings- en ventilatiesysteem, waardoor de vraag naar accuvermogen wordt beperkt en de actieradius wordt gemaximaliseerd.

Creëer uw eigen spannende combinatie van Jaguar prestaties, technologie en stijl.

Officiële EU-testcijfers op basis van fabrieksmetingen volgens EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Waarden onder 'real world'-omstandigheden en algehele EV-prestatiedata kunnen verschillen al naar gelang de rij- en omgevingsomstandigheden.