DE FEITEN
In onze snelste en meest efficiënte I-TYPE tot nu toe is alles wat wij hebben geleerd van vijf seizoenen Formule E toegepast.
-
Max. vermogen:
250 kW (335 pk)
Attack Mode:
250 kW (335 pk)
Max. geregenereerd vermogen:
250 kW -
0 - 100 km/h:
2,8 seconden
Lengte:
5.160 mm
Breedte:
1.770 mm -
Topsnelheid:
280 km/h
Gewicht accu:
385 kg
Minimum gewicht (incl. coureur):
900 kg
-
I-TYPE ACCU
De Generation 2 lithium-ion-accu (385 kg, 52 kW) is ondergebracht in een veiligheidscel van Carbon Fibre. De bruikbare energie van de accu is gelijk aan die van 5.000 volledig opgeladen mobiele telefoons. Het Rechargeable Energy Storage System (RESS) wordt vóór de race opgeladen en tijdens de race levert regeneratief remmen energie terug naar de accu.
-
I-TYPE AANDRIJFLIJN
De Jaguar Racing Motor Generator Unit (MGU) is gebaseerd op de ervaringen van het team in seizoen zes met de Gen 2-auto. Tijdens de ontwikkeling en het testen richtte het team zich op het lichter en efficiënter maken van de MGU om de algehele prestaties van de I-TYPE verder te verbeteren.
-
I-TYPE OMVORMER
De speciaal gecreëerde I-TYPE Silicone Carbide-module omvormer is ontwikkeld door Jaguar Racing. De omvormer zet de in het accupakket opgeslagen gelijkstroom om in de wisselstroom die de motor voedt en die ons het beschikbare vermogen verschaft.
-
I-TYPE ARCHITECTUUR
De nieuwe, extreme look is niet alleen esthetisch. De I-TYPE 5 is speciaal ontworpen om de neerwaartse kracht te vergroten, waarbij de grote diffuser voor superieure grip zorgt, zelfs wanneer een andere auto van dichtbij wordt gevolgd. Een ander belangrijk kenmerk is de nieuwe FIA Halo-hoofdbescherming met zijn innovatieve LED-lichtstrip. Wanneer de verlichting op de Halo blauw oplicht, zijn de auto en de coureur in de Attack Mode. De Halo licht magenta op wanneer de coureur FanBoost heeft geactiveerd, zodat fans de strategie van hun favoriete team of coureur gemakkelijk kunnen volgen.