COOKIE POLICY

Jaguar maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

DE FEITEN

In de training en kwalificatiesessies mag maximaal vermogen worden gebruikt. In onze snelste en meest efficiënte I-TYPE tot nu toe is alles wat wij hebben geleerd van drie seizoenen Formule E toegepast. Het vermogen in de Attack Mode neemt toe van 225 kWh tot 235 kWh.

  • Max. vermogen:
    250 kW (335 pk)

    Attack Mode:
    235 kW (315 pk)

    Max. geregenereerd vermogen:
    250 kW

  • 0 - 100 km/h:
    2,8 seconden

    Lengte:
    5.160 mm

    Breedte:
    1.770 mm

  • Topsnelheid:
    280 km/h

    Gewicht accu:
    385 kg

    Minimum gewicht (incl. coureur):
    900 kg

  • I-TYPE ACCU

    De Generation 2 lithium-ion-accu (385 kg, 52 kW) is ondergebracht in een veiligheidskooi van Carbon Fibre. De bruikbare energie van de accu is gelijk aan die van 5.000 volledig opgeladen mobiele telefoons. Het Rechargeable Energy Storage System (RESS) wordt vóór de race opgeladen en tijdens de race levert regeneratief remmen energie terug naar de accu.

  • I-TYPE AANDRIJFLIJN

    De Jaguar Racing Motor Generator Unit (MGU) is geheel nieuw voor seizoen 6 en is gebaseerd op de ervaringen van het team tijdens het eerste seizoen met de Gen 2-auto. Tijdens de ontwikkeling en het testen richtte het team zich op het lichter en efficiënter maken van de MGU om de algehele prestaties van de I-TYPE verder te verbeteren

  • I-TYPE OMVORMER

    De speciaal gecreëerde I-TYPE Silicone Carbide-module omvormer is ontwikkeld door Jaguar Racing. De omvormer zet de in het accupakket opgeslagen gelijkstroom om in de wisselstroom die de motor voedt en die ons het beschikbare vermogen verschaft.

  • I-TYPE ARCHITECTUUR

    De nieuwe, extreme look is niet alleen esthetisch. De I-TYPE 4 is speciaal ontworpen om de neerwaartse kracht te vergroten, waarbij de grote diffuser voor superieure grip zorgt, zelfs wanneer een andere auto van dichtbij wordt gevolgd. Een ander belangrijk kenmerk is de nieuwe FIA Halo-hoofdbescherming met zijn innovatieve LED-lichtstrip. Wanneer de verlichting op de Halo blauw oplicht, zijn de auto en de coureur in de Attack Mode. De Halo licht magenta op wanneer de coureur FanBoost heeft geactiveerd, zodat fans de strategie van hun favoriete team of coureur gemakkelijk kunnen volgen.

  • HET RACE-DNA VAN JAGUAR

    De reputatie van Jaguar op het gebied van prestaties, technologie en design werd gesmeed op de meest uitdagende circuits en tijdens de spannendste kampioenschappen ter wereld.

  • INNOVATIERACE

    Prachtig design en adembenemende prestaties. Ontdek hoe onze ervaringen in de Formule E worden toegepast in onze elektrische productiemodellen.