Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation
  1. RACEVERSLAG
    BERLIN 10.06.2017 & 11.06.2017

    Panasonic Jaguar Racing vertrekt uit Berlijn met zijn eerste trofee, maar houdt toch gemengde gevoelens over aan zijn eerste dubbele raceweekend.

    • De ePrix van Berlijn op het platform van het historische voormalig vliegveld Tempelhof Airport was een grote uitdaging voor alle teams. Deze langste race van het seizoen luidt het begin in van de tweede seizoenshelft.

      Adam Carroll startte de ePrix op P18 en had een geweldige start waarbij hij drie plaatsen klom. Carroll had een goede strategie en wist na de pitstop zijn positie te behouden. Hij finishte de eerste race van het dubbele raceweekend op P15.

      Mitch Evans begon de race op P16 en won bij de start een positie. Hij liep tijdens de eerste ronde echter schade op toen hij door een concurrent tegen de muur werd geduwd. Hij moest een pitstop maken voor reparaties, waarop het team besloot de strategie aan te passen. Evans ging terug het circuit op in zijn tweede Jaguar I-TYPE, op jacht naar de snelste ronde. Zo pakte hij Jaguar's eerste trofee in het FIA Formule-kampioenschap met de VISA Fastest Lap Award. Hij reed een onverslaanbare rondetijd van 1:10:224 in ronde 16. Evans: “De VISA Fastest Lap Award en een extra punt geven een positief tintje aan een zware dag achter het stuur."

      De tweede dag in de Duitse hoofdstad was er een van gemengde gevoelens. Panasonic Jaguar Racing kwalificeerde zich een stuk beter dan voor de eerste race met P9 voor Mitch Evans, zeven plaatsen hoger dan de dag ervoor en slechts een halve seconde verwijderd van de pole position.

      Bekijk alle hoogtepunten van de Formule E-race op Tempelhof Airport in Berlijn.

      Mitch deed tijdens de eerste helft van de race voortdurend mee voor een vijfde achtereenvolgende puntenfinish. Door een procedurele fout tijdens de autowissel in ronde 23 kwam de Nieuw-Zeelander echter terug op de baan op P17, achter teamgenoot Adam Carroll.

      Adam won vijf plaatsen tijdens de eerste ronde van de race na een zware kwalificatiesessie. Uiteindelijk bracht hij de Jaguar I-TYPE op P16 aan de finish.

      “Dit is een leerjaar voor ons en wij kunnen trots zijn op de stappen die wij van race tot race maken.” zegt Carroll. “Ondank de zeer agressieve energiedoelen om deze langere race uit te kunnen rijden, heeft het team veel waardevolle data kunnen verzamelen die wij kunnen gebruiken tijdens de volgende race.”

      Panasonic Jaguar Racing gaat nu richting het westen naar de Big Apple - New York. De dubbele ePrix van New York vindt plaats op 15 en 16 juli en zal geschiedenis schrijven als de eerste elektrische straatrace in de stad.