COOKIE POLICY

Jaguar maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

  1. RACEVERSLAG
    MARRAKESH - 12-11-2016

    In de tweede race van het kampioenschap voor Panasonic Jaguar Racing legden beide coureurs de langste raceafstand af in de historie van de raceklasse.

    • Na een race van 33 ronden en 98 km door het oude stadscentrum van Marrakesh, kwamen Adam Carroll en Mitch Evans op respectievelijk P14 en P17 over de finish.

      Beide coureurs van Panasonic Jaguar Racing kwamen in de 18e ronde naar de pits, één ronde later dan een groot aantal andere teams, met dank aan het efficiënte energiemanagement door het team. Mitch kwam vóór Adam de pitstraat in, maar Adam reed als eerste weer naar buiten na een bliksemsnelle autowissel in de pitbox.

      Bekijk alle hoogtepunten van de langste Formule E-race ooit op het Circuit International Automobile Moulay El Hassan in Marrakesh

      De coureurs kwamen voor veel uitdagingen te staan op dit circuit. Na een foutje tijdens de kwalificatie moest Adam starten op twintigste positie, maar door goed energiebeheer, een snelle pitstop en een sterk staaltje racen, wist hij zes plaatsen te winnen om als veertiende over de finish te komen. Na de race zei hij: “Het team wordt elke race beter. Wij hebben veel geleerd dat wij tijdens de komende winterstop kunnen toepassen voor de volgende race in Buenos Aires.”

      De race van Mitch werd negatief beïnvloed toen hij werd geraakt door een andere coureur. “Gelukkig wist ik nog een aantal plekken terug te winnen, maar helaas raakte ik tegen het einde van de race de muur, omdat mijn wiel blokkeerde terwijl ik energie probeerde te sparen. Het belangrijkste is dat wij meer data hebben kunnen verzamelen, die wij kunnen analyseren tijdens de pauze tot de volgende race,” aldus Mitch.

      James Barclay, Team Director van Panasonic Jaguar Racing, vond ook dat de race talloze positieve aspecten had opgeleverd. “Wij konden tijdens de kwalificaties niet het maximale uit de auto halen, maar wij weten dat hij sneller is dan de tijden lieten zien. Wij hebben tijdens het hele weekend geen betrouwbaarheidsproblemen gehad en wij schuiven steeds verder naar voren in het veld. Dit is zeer vertrouwenwekkend voor een nieuw team als het onze. Ook de werkzaamheden van het team zelf zijn erg vooruitgegaan na de lessen die wij hebben geleerd in Hong Kong, wat erg positief is voor Panasonic Jaguar Racing als geheel.”

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2017

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070


De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen in overeenstemming met de EU-wetgeving.
Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Verbruik onder 'real-world'-omstandigheden kan verschillen.