COOKIE POLICY

Jaguar maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

  1. GROTERE ACTIERADIUS

    Ontdek hoe geavanceerde systemen voor thermisch beheer in de I-PACE Concept bijdragen aan een nog grotere actieradius.

    • Temperatuurbeheer is belangrijk voor elke auto, maar voor elektrische auto's als de I‑PACE Concept en de I‑TYPE Formule E-raceauto is het essentieel.

      Effectief thermisch beheer zorgt er in de autosport voor dat coureurs sneller zijn en langer door kunnen rijden. Voor een auto als de I‑PACE Concept houdt het in dat bestuurders tot wel 50 km langer door kunnen rijden tussen laadmomenten.

      Jaguar I-PACE Concept | Thermisch beheer

      In de I-PACE Concept moeten drie temperaturen worden bewaakt: die van accu, die van de motoren en die in het interieur. Het geavanceerde systeem voor thermisch beheer verwarmt en koelt al die elementen onafhankelijk van elkaar en wint per element ook energie terug om naar een ander te sturen. Als er bijvoorbeeld warmte wordt gegenereerd in de elektromotor, wordt deze gebruikt om het interieur of de accu, of beide, te verwarmen. Door op deze wijze warmte-energie te verplaatsen, wordt de accu minder gebruikt om te verwarmen, waardoor er meer accucapaciteit beschikbaar is om de actieradius te verlengen.

    • “Het is een zeer geavanceerd systeem waarmee wij de warmte van drie verschillende bronnen kunnen verdelen over meerdere systemen.”
      Dr Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover Technical Design Director

      De I-PACE Concept wint niet alleen energie terug die hij zelf genereert, maar is ook voorzien van een warmtepomp die lucht van buiten de auto aanzuigt en gebruikt om het interieur te verwarmen. De buitenlucht wordt verhoogd door energie toe te voegen door middel van de warmtepomp. Dit proces zelf kost erg weinig energie, zelfs als de buitentemperatuur relatief laag is. De verwarmde lucht wordt vervolgens in het interieur geblazen. Omdat hierbij geen conventionele elektrische kachel wordt gebruikt, is er minder accucapaciteit nodig om het interieur te verwarmen.

      De invloed van de warmtepomp is aanzienlijk. Als de buitentemperatuur tussen 10° C en 15° C ligt, kan het gebruik van de warmtepomp in plaats van alleen de accu de actieradius van de I-PACE Concept met 50 km verlengen.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2017

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070


De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen in overeenstemming met de EU-wetgeving.
Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Verbruik onder 'real-world'-omstandigheden kan verschillen.