COOKIE POLICY

Jaguar maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

  1. ENERGIE OPWEKKEN

    Dankzij onze ervaringen en kennis uit de autosport, boeken wij enorme vooruitgang bij onze productiemodellen. De innovatieve remtechnologie met energieterugwinning van onze I-TYPE raceauto stelt ons in staat onze eerste elektrische concept car nog meer energie te geven.

    • Wist u dat de Formule E-auto van Panasonic Jaguar Racing tijdens één race voldoende energie kan terugwinnen uit het slimme remsysteem om zijn actieradius met 15% te verlengen? Hoe werkt dit? Door de meest moderne technologie voor regeneratief remmen te gebruiken. Ook de elektrische I‑PACE Concept maakt gebruik van een dergelijk systeem.

      Een conventionele auto met verbrandingsmotor wordt afgeremd met frictieremmen, waarbij remblokken tegen remschijven worden gedrukt. De kinetische energie van de auto wordt omgezet in warme-energie, die vervolgens verloren gaat. In een Battery Electric Vehicle (BEV) kan de elektromotor deze kinetische energie omzetten in elektriciteit om de accu mee op te laden, zodat de actieradius van de auto wordt vergroot.

      I-PACE Concept | Energie Opwekken

      In de Formule E is de lengte van de race voor elke deelnemer gelijk, en de hoeveelheid energie die mag worden gebruikt staat ook vast: op 56 kilowattuur. Het voordeel van regeneratief remmen vertaalt zich tijdens de races dus in hogere prestaties en mogelijk ook snellere rondetijden. De intensiteit van elektrisch racen beproeft de onderdelen van de auto's, maar ook de technici, tot het uiterste. Jaguar plukt de vruchten van het feit dat het zich bezighoudt met zowel elektrische raceauto's als elektrische personenauto's.

    • ““De Formule E is voor technici een zeer enerverende en uitdagende omgeving om in te werken. De lessen die wij leren en de ontwikkelingen in elektrische onderdelen die wij doen, kunnen wij gebruiken in de productieomgeving waar Jaguar zijn nieuwe generatie elektrische auto's maakt."
      Richard Devenport - Research Manager, Formula E Technology

      Als u het regeneratief remmen in Jaguar's nieuwe elektrische auto zelf beleeft, zult u waarschijnlijk ook uw rijstijl aanpassen. ‘One-pedal'-rijden, waarbij u bijna uitsluitend het gaspedaal gebruikt, is dichter bij dan ooit als de bestuurder zich bewust wordt van het momentum van de elektrische auto.

      Naast al deze grote technologische veranderingen is de innovatieve I‑PACE Concept nog steeds een echte Jaguar.

      “Het is een elektrische auto, maar bovenal een Jaguar; hij moet dus alle karakteristieken hebben waar een Jaguar om bekend staat en waarom hij zo geliefd is onder klanten. De auto moet dus zowel van binnen als van buiten een verbluffend design hebben. Hij moet comfortabel en verfijnd zijn, maar tegelijkertijd een opwindende en enerverende rijdynamiek hebben. Dit zijn de karakteristieken die de I‑PACE Concept te bieden zal hebben aan een volledig nieuwe groep klanten."
      Ian Hoban - Vehicle Line Director, Jaguar

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2017

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070


De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen in overeenstemming met de EU-wetgeving.
Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Verbruik onder 'real-world'-omstandigheden kan verschillen.